Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. Jeg heter Henriette, er 30 år og jobber som sykepleier på dialysen på Haukeland. Nå reiser jeg til Zanzibar for å jobbe på sykehus et år. Dette er en utveksling av helsepersonell i regi av Fredskorpset, Haukeland og Mnazi Mmoja Hospital. Lenger nede i arkivet er det blogginnlegg fra tidligere reiser. Sommer 2015: Dialysevikar i Tromsø Vår 2015: Peru, Cuba, Canada, Island Høst 2014: Bartender i Bergen Vinter/vår 2014: Sør/øst Asia. Thailand, Vietnam, Kambodsja, Filippinene, Laos, Indonesia

fredag 28. februar 2014

B for Bartender

Hadde ambisjoner om å oppdatere bloggen 1-2 ganger i uken, men med intensiviteten på kurset kombinert med USTABILT internett gikk det ikke helt slik. Fikk resultatet i går. Var super nervøs, følte ikke at det hadde gått så bra på teoriprøven. "Did I pass?", spurte jeg Aleksi med en gang jeg ble kalt inn på teppet. Han tydelig nøt hvert sekund han kunne torturere meg med å prate om resultatene generelt. Det var rett før jeg kastet opp av nervøsitet(joda var fyllasjuk også). 89% i snitt altså en B. Det var ingen som fikk A i min gruppe(de internasjonale). Svenskene derimot jævla supermennesker. Den ene etter den andre ble dradd fram med langt over 90% i snitt. 96% var vel det beste. 

I dag har jeg vært på imigrasjonskontoret i Patong for å forlenge visumet mitt en uke(det er det man får viss man forlenger visa on arrival slik som jeg har). Betalte ca 400 kr. Eg ankom imigrasjonskontoret på taxiscooter kl 1205. Selvsagt hadde de lunsj fra 12-13. Typisk! 
Kl 1307 åpnet de dørene. Det var en del folk som ventet så eg tenkte at dette kom til å ta timesvis. Thai-time. Ikke helt det samme som hjemme. Når de først åpnet dørene var det fort gjort å få visumet forlenget. Dette er første gang eg har sett effektivitet fra de lokale. Å kjøpe en flaske vann på 7/11 kan lett ta 5 minutter viss det er 2 andre mennesker i butikken(på tross av at de kanskje e 2-3 på jobb). Så vann på 7/11 5 min, visaforlenging 10 min. Misforstå meg rett, jeg sier ikke at de lokale er late, det er bare kulturen som er anderledes tror jeg). 

Vi har sjekket ut av ebs. Mange har reist hjem, men vi er fremdeles en god gjeng igjen. En sliiiiiiiiiiiten gjeng. Jeg er en av de som har sovet lengst, dvs fra 04:30-10:00. Vi måtte jo tross alt feire oss selv, men å sjekke ut kl 12 var stress. 4 uker på et rom, mye greier som samles, når alt skal ned i en sekk(inkludert barkittet mitt som er en liten koffert i seg selv sier dets eg selv at det er en utfordring. Jeg skal bo her på ebs en natt til, men rommet er ikke klart for innsjekk enda. Stakkars stakkars vaskedamer som må rydde opp på et sted som dette. 
I morgen skal eg treffe Karoline. Ikke helt sikker på hvor enda, har bedt henne fortelle meg hvor eg skal innfinne meg så skal eg booke. Skal i hvertfall til en av øyene utenfor Phuket. Blir digg!
Øvingsbaren. Vann med konditorfarge og plastikkglass så klart.


En av mine yndlings Finner
DUCKFACE! 
Laura min yndlings Finne nr 1. Laget hennes vant drink-konkurransen. Opptrekkeren var premien










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar