Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. Jeg heter Henriette, er 30 år og jobber som sykepleier på dialysen på Haukeland. Nå reiser jeg til Zanzibar for å jobbe på sykehus et år. Dette er en utveksling av helsepersonell i regi av Fredskorpset, Haukeland og Mnazi Mmoja Hospital. Lenger nede i arkivet er det blogginnlegg fra tidligere reiser. Sommer 2015: Dialysevikar i Tromsø Vår 2015: Peru, Cuba, Canada, Island Høst 2014: Bartender i Bergen Vinter/vår 2014: Sør/øst Asia. Thailand, Vietnam, Kambodsja, Filippinene, Laos, Indonesia

søndag 2. februar 2014

Patong beach Phuket

Det blir nok ikke stort mer turist enn Patong beach i Phuket. Det er omtrent som alle andre charter destinasjoner. Her kryr av turister på stranden. Tykke, tynne, røde, hvite og ikke minst nesten svarte skandinavere. 
Noen turister er smilende og blide, mens andre er høylytte og kravstore. La spesielt merke til en mann i 50 årene som kommanderte rundt på en liten gravid Thai-dame. Hun prøvde så godt hun kunne å arrangere massasje for mannen og vennene hans senere på dagen. Stakkar, det må ha vært en tålmodighetsprøve for henne. Makan til kravstor og kjip fyr. Det er lov å smile i blandt, kanskje til og med toppe heile driten med et takk?!

Ellers så brukte eg mye av gårsdagen på å observere tandem paragliding etter båt. De e helt crazy de folkene som driver det, tror ikke de er fastspennt. Kunden er selvsagt det, men ikke de som styrer showet. De tar av fra stranden, flyr en runde for så å lande på stranden igjen(eg blir alltid litt bekymret for å få en i hodet, de opererte ikke langt fra der vi hadde parkert oss på solsenger).
Når de endelig har landet trygt og har koblet fra turisten er det såvidt thaimennene klarer å holde paraglideren igjen på bakken. Av og til er de tre stk og det er så vidt det går. Prøvde å ta bilder av de, men med tanke på at jeg ikke kunne se noe på mobilen pga solen og at mobilen min døde(i ca 4 timer) av heteslag ble de ikke noe bra...

Klarte selvsagt å bli solbrent i går. Typisk! Var på stranden noen timer på lørdag, fikk ingen farge. Tenkte at solfaktor 20 kanskje var litt mye?! I går annonserte eg at viss eg ikke fikk farge da skulle eg bytte til lavere faktor. Så jada.... Grillet meg i timesvis, fikk farge...Tror ikke det er så gale... Tatt solpause i dag... Satser på at det holder... 

Ellers har jeg spist mye god thaimat. Livet det e ganske allright. ;-)
Fritert fisk i østers og hvitløkssaus(var veldig godt de første 5 munnfullene, så hadde eg fått litt nok)
Kylling med cashewnøtter kan aldri bli feil
Patong beach ligger 15 min å gå fra skolen, ellers så kan man jo ta tuk tuk men eg synes ikke det er så varmt at det er et problem å gå. Dessuten blir eg alltid så fascinert av for eksempel pannekakefolk som har små vogner på siden av veien. Hihi, små barn store gleder?

Bildet ble ikke så bra, men det e no et bilde i hvertfall. De e HØYT oppe uten sikring(såvidt eg har sett i hvertfall). Får litt vondt i magen bare av å se på de.


 Hihi fiskespa. Vi betalte 100 baht(19nok) for ti min, men eg e ganske sikker på at vi satt mye lenger enn det og ble brukt som levende reklame







1 kommentar:

  1. Hei
    Flott at du koser deg

    Anfinn

    PS ta vare på deg selv

    SvarSlett