Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. Jeg heter Henriette, er 30 år og jobber som sykepleier på dialysen på Haukeland. Nå reiser jeg til Zanzibar for å jobbe på sykehus et år. Dette er en utveksling av helsepersonell i regi av Fredskorpset, Haukeland og Mnazi Mmoja Hospital. Lenger nede i arkivet er det blogginnlegg fra tidligere reiser. Sommer 2015: Dialysevikar i Tromsø Vår 2015: Peru, Cuba, Canada, Island Høst 2014: Bartender i Bergen Vinter/vår 2014: Sør/øst Asia. Thailand, Vietnam, Kambodsja, Filippinene, Laos, Indonesia

lørdag 1. februar 2014

Stuck in Bangkok

Norwegian skuffet ikke vi var over en time forsinket fra Stockholm og fløy ikke inn igjen et minutt.  Jeg tok kontakt med personalet for å høre om det var noe kunne gjøre i forhold til å spare tid, men nei. Eg fikk en veibeskrivelse, det var det. Så i stede for 2 timer hadde eg nå 55 min i Bankok til å gå gjennom immigrantkontrollen, hente bagasjen, sjekke den inn på nytt og komme meg på neste fly. Det hadde antagelig gått(om enn med et nødskrik) hadde det ikke vært for at bagasjen min var omtrent sist av en ca en million kofferten. Altså har eg småjogget gjennom alt for å bli stående å vente på bagasjen. Sukk. Nå er eg på standby til et fly som skal gå kl 1045. Det gjør visst 9 andre også så eg e ganske forberedt på å bli her en stund...  Utsikten e i hvertfall bra?! 

For de som ikke har fått det med seg... Eg e på vei til Phuket for å ta bartenderkurs i 4 uker. 

Fremdeles i Bangkok. Klokka er 11. Eg skal melde meg igjen kl 12, men det er 7 før meg i køen og flyet er stappfullt(det er kinesisk nyttår). Eg vurderer om eg skal ta bussen. Det tar ca12 timer. Ifg damen eg snakket med i informasjonen burde eg dra nå, som sagt det er kinesisk nyttår, ikke at eg skjønner hvorfor alle vil til Phuket da, men kanskje eg skjønner det bedre viss eg noensinne kommer frem... 
Ikke er det wifi her heller, det er etter at man har sjekket inn, men eg kan ikke sjekke inn før eg har et fly. Sukk... Er litt sint på meg selv som ikke beregnet mer enn 2 timer før fly videre. Eg gjorde det selvsagt for å tilbringe minst mulig tid på flyplasser, regnet jo med at norwegian skulle klare å få kontroll på avgangene sine på et eller annet tidspunkt før eg skulle dra, så feil kan man ta.

Klokka er 1730. Eg sitte fremdeles i Bangkok. Det var visstnok 19 mennesker som ventet på å fly til Phuket. Damen i skranken ramset opp en lang liste med folk som ble prioritert før meg som ikke er medlem(i Thai Airway, eller er det andre spennende medlemskap jeg har gått glipp av? I hvertfall lurt å være medlem i alt man kan være medlem i viss man skal fly med Norwegian).
Jeg har vurdert bussen, men det er visst en time med taxi dit, koster ca 800 nok viss eg har forstått det rett. Sikkert enda lenger med tog og taxi som var alternativ når 2 for å komme seg dit. Når jeg ikke vet at de har ledige seter slo jeg tanken fra meg. Jeg endte opp med å kjøpe billett til Krabi og taxi 2,5 time derfra til Phuket. En dame booket meg i mitt mest ubesluttsomme øyeblikk. Forsåvidt samme dame som sa det var en time til bussstasjonen(tilfeldig?!). 

Dette kostet meg ca 1400 nok. Jeg håper Norwegian penger ut uten krangel. Jeg skal da i teorien være fremme i kveld ca 22 lokal tid. Etter 33 timer på reise(viss hoderegningen min blir rett etter lite søvn,mye flyplass og tidsforskjell). Reiste fra Klokkarvik ca 09 torsdag morgen norsk tid. 
No e eg klar for å gå ombord flyet, satser på det blir plankekjøring herfra. Taximannen skal stå på flyplassen med skilt med navnet mitt på. Det e jo litt som på film. 

Selv om eg måtte vente 4 timer til på flyplassen etter at eg hadde tatt avgjørelsen om å dra om Krabi var det greit. Da kunne eg slappe litt mer av når jeg slapp å sjekke inn ved standby disken hver andre time og bruke resten av tiden på å lure på om eg burde ta bussen 12 timer i stede. Eg var så trøtt en stund der at det var like før eg sovnet fra begge mine velpakkede sekker. Kanskje ikke så lurt, plutselig forsvinner alt eg har med meg. 
Etter at eg hadde sjekket inn til Krabi fant eg en toseters benk ved gaten min. Her sov eg 1,5 time under et teppe tett omslynget med håndbagasjesekken min. Maccen til middag og no letter vi. Hurra! Neste gang eg åpner ipadden min har eg forhåpentligvis wifi. Det har eg ikke hatt siden Stockholm, sårt savnet. Gjesp

Eg overlevde turen og annkom ebs ca kl 2330 i går kveld. Var ganske toast da, så et par glass whiskey(faktisk) også var det rett i seng for Tornerose. Satser på å være bedre selskap i kveld. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar