Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. Jeg heter Henriette, er 30 år og jobber som sykepleier på dialysen på Haukeland. Nå reiser jeg til Zanzibar for å jobbe på sykehus et år. Dette er en utveksling av helsepersonell i regi av Fredskorpset, Haukeland og Mnazi Mmoja Hospital. Lenger nede i arkivet er det blogginnlegg fra tidligere reiser. Sommer 2015: Dialysevikar i Tromsø Vår 2015: Peru, Cuba, Canada, Island Høst 2014: Bartender i Bergen Vinter/vår 2014: Sør/øst Asia. Thailand, Vietnam, Kambodsja, Filippinene, Laos, Indonesia

mandag 12. mai 2014

Ubud til Gili T

Trond var nesten tom for snus igjen så på vei til Ubud stoppet vi på Majas cafe og smoothiebar i Sanur. Her ligger det blandt annet en norsk personlig trener skole. 85 kr boksen, så mer enn hjemme, men han var godt fornøyd i hvertfall. Etter å ha vandret litt på stranden og spist pizza til lunsj hoppet vi inn i en taxi. Ubud neste.

Stranden i Sanur


Vi hadde ikke booket hotell, etter å ha vandret rundt alt for lenge innså vi at vi måtte finne wifi for å finne ut hvor vi ville være. Mange ok steder, men viss du e litt norsk, litt på sparebluss og litt kresen er det vanskelig. Vi tok en fruktshake på en kunstkafé før vi marsjerte videre i den rettningen gjestehuset vårt tilsynelatende skulle være. Vi trasket opp og ned gaten det skulle ligge i. Vi spurte en gruppe lokale, de pekte i hver sin retning. 
På vei for å finne hotell stoppet vi å spiste middag på et yogaresort. Vi følte oss litt malplasserte. De hadde ingen cola, de hadde et stort utvalg av shaker med hvetegress og mye vegetarmat og detox mat/shaker. Alt var veldig fancy mens vi var svette og ekle, slafsete kledd og med store ryggsekker. Folkene var veldig hyggelig, prøvde så godt de kunne å forklare hvor hotellet vi skulle til var. Maten var også veldig god. Kylling, elpe, rosiner, noe eg ikke vet hva er på høyre side av bilde. 

Til slutt måtte vi gi opp jakten på dette hotellet som var som en nål i en høystakk. Det endte i med at vi både betalte litt mer enn vi hadde tenkt og Trond måtte legge fra seg ønsket om TV. Det var fint i hvertfall med veldig hyggelige folk. Arsa home stay. 

Ubud ligger i innlandet på Bali. Kulturell hovedstad med mye kunst og dans. Vi gikk i monkey forrest på formiddagen dagen etter. Skogen/parken inneholder noen templer, noen hjort og mengder aper. Ved inngangen kjøpte vi bananer for å mate apene. Det gjør eg ikke igjen! De er ganske pågående. En stor hannape synes tydeligvis ikke det var nok at eg gav han en banan. Han tok tak i meg og brukte meg som klatrestativ for å få tak i resten. Med tanke på rabies var eg ikke så veldig interessert i å sloss med en stor manneape så eg gav etter. 
Give me
Mmmmm
Kor e neste banan? Her borte e de tom....




Om kvelden var vi å så på Balinesisk dans. Utrolig stilig! Se danser så anderledes enn det jeg er vandt til se. De bruker alle ledd og mye av dansen inkluderer ansiktsutrykk og bevegelse av øynene. 
Alt er synkronisert

Tidlig neste morgen ble vi hentet utenfor hotellet. Neste stopp Gili T


På vei til Gili T







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar