Om meg

Bildet mitt
Velkommen til bloggen min. Jeg heter Henriette, er 30 år og jobber som sykepleier på dialysen på Haukeland. Nå reiser jeg til Zanzibar for å jobbe på sykehus et år. Dette er en utveksling av helsepersonell i regi av Fredskorpset, Haukeland og Mnazi Mmoja Hospital. Lenger nede i arkivet er det blogginnlegg fra tidligere reiser. Sommer 2015: Dialysevikar i Tromsø Vår 2015: Peru, Cuba, Canada, Island Høst 2014: Bartender i Bergen Vinter/vår 2014: Sør/øst Asia. Thailand, Vietnam, Kambodsja, Filippinene, Laos, Indonesia

torsdag 15. september 2016

Hamjambo rafiki zangu!

Bloggen er stille for tiden, det er en god grunn til det. Eg går på swahilikurs. Holder på med uke 2 av 4. Hodet holder på å eksplodere av swahili gloser, men det er gøy også. Et morsomt språk. Tutaonana for eksempel betyr vi sees. Det er litt som et tulleord. Tuta o na na(som en barnesang). Så kan du slenge på et baadaye som betyr senere. Tutaonana baadaye! Eg synes det blir litt YO =)

Eg har egentlig myyyye å skrive om, men det får bli etter swahilikurset.

Kwaherini! Tutaonana!

                                        Første skoledag på SUZA university
Dekor av stillas i Stone Town

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar